DREPTURI ÎN CAZ DE DECES
Contribuția socială achitată lunar, este egală pentru toți membrii indiferent de venituri, o parte din aceasta, peste 50%, este destinată drepturilor în caz de deces.
Valoarea ajutorului de deces este prevazută în grila de deces care se întocmește anual și se aprobă de Adunarea Generală.
Diferențierea este dată de vechimea în asociație.
În funcție de rezultatele financiare ale asociației, grila de deces se actualizează anual..
Cuantumul ajutorului de deces conține:
- valoarea cotizației înscrisă în fișa membrului la data decesului;
- dobânda aferentă în funcție de vechimea în asociație;
- ajutorul de deces stabilit prin grila de deces;
Urmașii membrului decedat, vor prezenta următoarele documente:
- Carnetul de membru;
- Certificatul de deces în original;
- Actul de identitate al solicitantului;
Ajutorul de deces se poate ridica a doua zi după depunerea actelor !